Saya konfius, tolong bantu saya..

dimanche 30 novembre 2014

Hii, Assalamualaikum...

Saya ada 4kitten biasa (1bulan++) n 1kitten Persian(2bln++)...

Seekor daripada kitten biasa baru pergi subuh kelmarin (30/11/14). Collapse tiba2 lepas cirit n sawan...dlm 30minit je lps tu, dia pergi...{cry}



Pagi dlm pkul10.30a.m. sy pegi vet sbb semua nampak lemah...masacheckup, doc ckp 3ekor dmam termasuk Persian tu...dh siap bg antibiotic+ubat dmam+antivirus ok alhamdulillah...

Cuma si hitam kitten biasa tu masa tu doc cakap, "perut dia kembung ni, takut FIP je..." "Kalau Lena FIP mmg xde cure lah.."...sy cuak gila masa tu...

Ok then, balik umah bg air glucose n bg ubat bagi TF alhamdulillah ok, aktif mcm xde paper berlaku...



Then pagi ni, sekarang nii si Persian lemah sgt, nk jalan pun xlarat, wasap gan doc, doc cakap bg ubat sekian2...n yg sy sedar, si Hitam langsung xpoo sjak kelmarin, si kakak n abang hitam tu pulak poo 3ketul je drp kelmarin..kakak n abang si hitam pulak makan banyak Sgt, selera Sgt smpai muncit perut tpi lpas poo perut diorang back to normal balik,. Diet RC kitten, susu sy bagi susu kambing y jual kat pet shop...



Soalan sy :

1) Apa kena dgn Persian sy???

2) Si hitam tu kembung perut je ke @ sebab xpoo @ sbb minum susu lambing @ mmg FIP ??

Si hitam cergas je, sihat alhamdulillah...

3) Perlu ke vet swasta @ kerajaan? Nak kena buat ujian apa? Darah ke?



Pleaseee help me...!! Buntu sebuntu nyaa





Saya konfius, tolong bantu saya..

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire